2011. március 11., péntek

2 kés

Bár már ősz eleje óta járok Ambrus Aladárhoz, hogy tanuljam a kés- és vésőkészítés fortélyait, csak most jutott időm rá (most döntöttem a megvalósítás mellett ahelyett, hogy minél gyorsabban elfelejtsem ezt a bűnös gondolatot), hogy megírjam ezt a rövid bejegyzést az általam készített késekről, és hogy mit is csinálok a műhelyben.

Először egy pár szó a Mesterről. Ambrus Aladár. Ha beütöd ezt a nevet a Google-be, az első 7 találat az Ő weboldala, illetve ezek után még számos másik is. Én talán leginkább a faragoszerszam.info weboldalt tudom ajánlani (mert ez áll legközelebb az én tevékenységemhez), de gyűjtőoldalán, a kreativ.tudos.info-n, még számos érdekes weboldalát tekinthetitek meg az ólomüvegezésről, az ablakszigetelésről, a késélezésről, a keresőoptimalizálásról vagy a kopjafafaragásról.

Én - ahogy a címben is szerepel - két kést csináltam nála magamnak. Egyébként már több száz faragókést nagyoltam, hőkezeltem, eresztettem vissza, csiszoltam fel és éleztem meg (ez az utolsó még nem megy tökéletesen a kisebb késeknél). Mostanában főleg vésőnyeleket esztergálok gyertyánfából.

Amit először csináltam egy, a Szankovitsok által forgalomba hozott rozsdamentes, apró konyhakés másolata szénacélból. Alább láthatók a róla készített képek:





A második késemet már én designoltam, kicsit szokatlan, de szerintem esztétikus és funkcionális formával:






Ha megtetszettek a kések, késeidet borotvaélesre szeretnéd éleztetni, vagy a technológiák iránt érdeklődsz, keress fel a drotekszer@gmail.com e-mailcímen!





4 megjegyzés:

  1. Hm, majd megmutatom apukámnak ezt a kést, ő is szokott készíteni késeket, biztos tetszik majd neki, tényleg érdekes formája van

    VálaszTörlés
  2. Kösz, ha már így mondod, kíváncsi lettem apukád késeire! :)

    VálaszTörlés
  3. Ha eszembe jut amikor legközelebb hazalátogatok, készítek fényképeket, bár ennyire nem profik az ő kései, sem szerszáma sem ideje nincs arra hogy ilyen szépen felpolírozza pengét, de a lényeg hogy szereti csinálni :))
    Elfelejtetem közben neked gratulálni ezekhez, gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés