2009. július 4., szombat

Korong köves fülbevaló

Ez az ékszer egy korong alakú kifúrt kőből (ebben az esetben imperial türkiz), egy csigamintából és némi 1-es, vagy ebben az esetben inkább 0,8-as drótból áll. Ennél a fülbevalónál 13 cm drótot vágtam le (azért vágtam le előre a drótot, mivel ezüsttel dolgozom, és nem lenne jó 20 cm-t kidobni a kukába), persze ez a hosszúság a kő méretétől függ.
1. Egy hurkot hajlítok a drót végére lezárásként, hogy kevésbé akadjon bele a dolgokba, illetve ne szúrjon.
2. Elkezdek hajlítani egy csigát, és addig hajlítom, ameddig nem ér ki a korong széléig. Rápróbálom, majd jöhet a következő lépés...
3. Átdugom a drótot a kövön, majd ráhajlítom a csigát a kőre, úgy, hogy a spirál közepe nagyjából a kő közepén legyen.
4. A drót kőből kilógó részére hajlítok egy kis hurkot, minél közelebb a kőhöz, majd lecsípem a maradék drótot.
5. Készítek egy ovális, közbülső elemet, hogy jobban libegjen a fülbevaló, majd elkészítem a fülbevaló akasztóját (az akasztó elkészítéséhez nézd meg a Fülbevaló akasztó készítése oldalt) .
6. Az "elkészített" kőre ráakasztom az ovális elemet, majd ezen keresztül az akasztót.
7. Most már csak a fülbevaló párját kell megcsinálni.

2 megjegyzés:

  1. Csak ámulok és bámulok....Még nem tértem magamhoz az első sokkból:) Nagyon ügyes vagy...Gratulálok:)
    Épp most fejeztem be életem első drót gyűrűjét, hát nem lett olyan profi, mint a tiéd, de nekem tetszik:) Esetleg adnál tanácsot, egy 19 éves kezdőnek?:)

    VálaszTörlés
  2. szia,

    megadom az e-mail-em, légyszi vedd fel velem a kapcsolatot, mivel tiedet nem tudom.

    Kösz

    e-mail-em: drotekszer@gmail.com

    VálaszTörlés